pondělí 15. května 2017

Doma spíchnuto, aneb recyklovaný set na pláž

Nějak nestíhám, zase... Opravdu chci sepsat všechno z Floridy, ale na to je potřeba nějak víc času. Tak zatím alespoň něco... Co měla ta naše princezna na sobě? Z jednoho mého nepoužívaného tílka jsem jí našila šatičky, kalhotky a ještě zbylo na pidi vršek pro horké dny. 
Střih na kalhotky jsem udělala od oka. Prostě jsem si položila zapnuté svrchní plenkové kalhotky na papír a obkreslila je o chlup větší, tak aby se tam ta prťka protáhla. Sešít boky a spodek, začistit, oentlovat a zahnout nohavičky a pas., ty pak prošít pružnou nití. Klidně i dvě, tři řady. 
Pidi vršek je vlastně jen a pouze pruh látky s dostatečným nadměrkem, aby šel přetáhnout přes ramena, prošitý několika řadami pružné nitě. Šňůrky na zavázání jsou z původního tílka.
A šatičky jsou taky dost pankové. Změřila jsem si obvod hrudníku a udělala pruh látky o stejné délce. Spodní díl šatiček je kruhová výseč, nadneseně řečeno, která má horní okraj tak dlouhý, jako je pruh na hrudníčku a dolu se rozšiřuje. Rozšiřovala se o tolik, kolik jsem měla materiálu. Pružnou nití je prošitý horní okraj i místo kde se setkává sukně s vrchním dílem. Zapínání je na tři patentky na boku. Ramínka jsou už trochu promakanější. Základem je seskládaný pruh látky. Kdy se zahnou nejprve kraje a pak se to celé přehne na půl (myšleno podélně). A do prostředka je vložen další začištěný pruh, který je delší a nařasený (řasíme ještě před vložením). Kde to šlo, využila jsem už začištěné okraje. Nic těžkého, ale myslím, že to vypadalo hezky. 
Takže tak, pár večerů jsem si před dovčou hrála a vzešlo z toho toto. Sláva recyklování. Fotky v pohybu, páč naše holka už je přes měsíc k nezastavení :D
Tu je docela dobrý návod na šití pružnou nití.
Jo a jestli je někdo nedočkavý reportu z dovči, může si krátit čas u čtení vzpomínek našeho kamaráda. Aneb pohled z druhé, bezdětné a odvázané strany.

6 komentářů:

  1. Páni, jsi šikovná. Já jsem loni nakoupila Baru na šatky a nějak jsem si dělal čas, až jsem to raději odložila na letošek:-). Jsem ráda, že jsi tu zmínala šití pružnou nití. Netušila jsem, že to jde takto. Já pružnou nit taky pořídila do těch zmiňovaných šatů a myslela jsem si,že ji protáhnu ve stehu entlem, vůbec by mě nenapadlo, že se to dá i takto :-). Měj se moc fajn a užívejte si dny, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ta pružná nit je vynález! Na holčičí šaty je to podle mě úplně super, střih nemusí být přesný, gumičky toho spoustu zachrání jak se to přizpůsobí a dotyčná může klidně růst - teda spíš přibírat :)

      Vymazat
  2. Jsou skvělý. Já taky ráda recykluju :)

    OdpovědětVymazat
  3. Prosím prosím, co má princezna za sandálky? Moc děkuji, Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to capáčky od Nolen. Tuším, že byly v klučičí nabídce ;)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)