pondělí 16. ledna 2017

Pokusy v kuchyni


Ráda zkouším nové recepty. A ráda experimentuji s různými kombinacemi. Nejčastěji používám zeleninu všeho druhu. A protože vím, že je občas složité a dost obtěžující stále dokola vymýšlet sedm dní v týdnu co vařit, řekla jsem si, že bych třeba někoho mohla inspirovat a měl by to bez práce. Většina věcí se povedla a byla moc dobrá. Tam kde to nebylo úplně ono, mi možná někdo poradí, co jsem udělala špatně. U jídel je proklik k receptům. Fotky jsou dost chabě ilustrační, páč vařím večer a s nastavováním foťáku nejsem zrovna kamarád :) Takže...
Rissoto s pečenými paprikami a pistáciemi: tohle rizoto jsem dělala několikrát, kombinace by mě normálně nenapadla a bylo to výborné. Když pak napodruhé nebyly pistácie použila jsem vlašské ořechy. (úvodní foto)

Květáková polévka se skořicí a kokosovým mlékem: že by vás ani tato kombinace nenapadla? Mě taky ne. A nebylo to vůbec špatné! Pochutnala jsem si. Není to ale polévka, kterou bych musela jíst každý den a tak si ukládám recept, třeba zas na příští rok.

Polévka z řepy s uzenou rybou - červenou řepu mám opravdu ráda. Vařenou ji dávám do salátu. Pečenou zas upravuji jako carpaccio. Občas dělám přímo řepový salát. Ale polévku jsem ještě nejedla. A byla výborná! Já jsem nahradila uzeného pstruha za uzeného lososa, protože je snadněji k dostání.
Humus - v poslední době docela módní jídlo, co? Jen mě tak nějak míjelo. Ale jednou jsem si ho dala v restauraci jako předkrm a od té doby jsem vymýšlela jak si ho udělám doma. Až jsem narazila na tenhle recept. Jen já dávám pouze jednu plechovku (pro dva akorát) na stejný poměr tahini pasty. A pozor, jak moc máte pálivý česnek - já měla domácí český a to i jeden a kousek stroužku bylo dost. Namáčeli jsme v něm proužky mrkve, řapíkatého celeru, nalámané knackenbroty i třeba mazali na opečené toasty.
Pečená dýně a další zelenina - prostě jen nakrájené kousky, zacákané olivovým olejem s čerstvými bylinkami opečené v troubě. Večeře jak vyšitá. Krom dýně miluju pečený celer, petržel a česnek.
Pečený květák v medovo-česnekové omáčce: to nebylo špatné. Honzíkovi chutnal hodně. Na mě to bylo docela pálivý, je pravda, že asi dost záleží na tom jakou pálivou omáčku tam dáte...
Dýňové gnocchi se šalvějovým máslem: nepostupovala jsem podle žádného konkrétního receptu, přistupovala jsem k tomu jako k bramborovým špalíčkům z kaše. Dýni jsem upekla, rozmixovala na pyré, přidala vejce a postupně přidávala mouku. Hmota se mi zdála stále lepivá, tak jsem pořád přidávala a přidávala (až to bylo moc) a stejně lepila. Do válečku nasekat na menší válečky, zplacatět a vařit ve vodě, dokud nevyplavou. Šalvěj zpěnit na másle, vhodit knedlíčky, promíchat, servírovat posypané parmazánem. Nebylo to vůbec špatné - to máslo se šalvějí, mňam. Jen příště méně té mouky. Možná byla chyba v tom že pyré z dýně nebylo vychladlé...
Jablečný koláč: tenhle koláč vypadal ultra jednoduše a přitom efektivně, tak jsem se do něj pustila. Zase jsem někde udělala chybu, páč se mi těsto nechtělo spojit (možná bylo máslo moc studené?), tak jsem tam vrzla ještě kousek rozmačkaného banánu, který se stejně měl spotřebovat. Dílo se podařilo, ale koláč mi přišel dost sladký - asi za to mohl ten zpropadený banán :D
Zeleninové muffiny - tak ty se moc nepovedly... - někde se stala chyba (opět) a prostě fuj. Dokonce jsem je prostě vyhodila. Nevím čím to bylo, možná víc cukety a mrkve - byla docela velká, přidala jsem pak i trochu mléka a oleje, páč se to nechtělo spojit. Navrch jsem dala sýr, chtěla jsem to vylepšit... muffiny nevyběhly, byly tvrdý a bez chuti :/
Dýňová galetka. Slaná chuťovka. Ráda vyzkouším i jiné náplně. Tady jsem jela podle receptu, jen jsem část ricotty nechala i navrch.

Tak to je vše co si pamatuju, páč pokud si to nevyfotím, nebo někam neuložím, nezapíšu, do příště už zas nevím. U nás je to tak, že tak jednou týdně zkouším něco nového. Často kombinuju několik receptů najednou. Jenže blbec si to většinou nezapíšu a stejně už to nikdy neuvařím :-) Jak to máte vy? Experimentujete? Nebo jedete v zajetých kolejích? A necháte se něčím zlákat? Mějte se ;)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)