středa 4. října 2017

Hit - kinetický písek

Kinetický písek znám ze školky. Dřív jsem letmo zaznamenala, že se nechá dělat i doma. Ale v posledních dnech byl hitem internetu. Děti u bedýnky s rozhňácanou moukou a olejem vypadaly túze spokojeně, tak jsem si řekla, že budem bábovkovat i my. Řeknu vám, u nás bylo spokojené dítě na světelné míle vzdálené, asi tak jako písek v bedně :-) Při přípravě jsem si uvědomila, že i v domácích podmínkách bude fajn, na některé věci se připravovat dopředu. Prostě tak, jak to dělají paní učitelky ve školce. Ty kdyby začaly hňácat něco jen tak na blint před dětma, tak školka asi bouchne. Páč ty děti za chvíli ztratí pozornost, nebo ji spíš přesměrujou jinam. A až bude konečně hotovo, nebude je daná aktivita zajímat. Takže příště si připravím věci předem, ufff. Ale takhle zpětně to je veselá historka.
Zkrátka jsem začla odměřovat mouku (už v té době se mi v šuplíku něco nezdálo). Róza se v mouce hrabala, mouka všude. Klasika, jako u pečení. Odměřovala jsem olej, opět za asistence. Olejové kapičky všude možně. Míchám, trvá to dost dlouho. S asistencí madam by to bylo na věky. Jenže ona nechce čekat a celá zaprasená se začíná toulat po bytě. Fajn, vysajeme. Rozkládám trekovou plachtu na zem, na ní bedýnku a nějaké ty bábovičky. Róza zmatená, proč má bábovky dělat doma, ale budiž. Začíná si hrát. Mé počáteční snahy, aby písek zůstal v bedýnce za chvíli vzdávám. Vždyť máme tu trekovou podložku. Dítě hraj si, já jdu zkontrolovat šuplík. V šuplíku se zásobami nacházím červy. To je nový level. Každý podzim bojuju s potravinovými moly. Objeví se, já zkontroluju zásoby a přestože mám vše buď ve sklenicích, nebo extra v dalším sáčku, nacházím většinou mouky, nebo jinou sypkou potravinu, která jeví známky osídlení. Vyhodím, vše vymyju a jede se dál. Ale toto? To bylo na mě moc. Zazmatkovala jsem a protože ty malý hnusy jsem nechtěla mít v kuchyni ani o minutu dýl, jala jsem se kontrolovat a vyhazovat načaté i nenačaté potraviny. Rózu písek ani tak moc nebavil (krom rozhazování), ale jakmile jsem začla vyšilovat, měl útrum úplně. Já myslela, že s tou neplechou rychle zatočím, páč dítě má přeci písek. Ale ona měla jiný názor. S pískem i ve vlasech chtěla také kontrolovat. Už mnou vyhozené a tedy prolezlé potraviny. Takže krom písku už jsme měli všude třeba také kuskus. A bůhvíco ještě. Zamačkávání červíků byla ohromná zábava. Róza výskala nadšením. Já skoro brečela. Nakonec jsem odpad zavázala, písek nechala pískem a šly jsme do vany. Obě. Páč v tu dobu jsem měla (možná nejenom) písek ve vlasech i já. Idilkou ve vaně mezi plovacíma kačkama, by to mohlo skončit. Jenže víte co, když se to..., tak se to... Měly jsme svůj den. Takže to pokračovalo vodou všude, svačinou všude a dalšími pohromami.
Nakonec to ale byl stejně den D. Byl to den, kdy jsem poprvé Róze zapla televizi. Tupě jsme zíraly na Déčko na nějaké pohádky a prostě jen čekaly uprostřed pohromy, než přijde tatínek domů. 
Rodičovská je zkrátka čas plný zážitků. A takovéhle dávají vyniknout těm krásným monotónním dnům, jak přes kopírák :) Také to tak máte? Pobavte mě svou příhodou, jen ať víme, že v tom nejsme samy :-)
Jo a kdyby to někdo chtěl přeci jen zkoušet je to 8 hrnků mouky a 2 hrnky oleje. Část mouky se může nahradit škrobem. Já do toho jdu nejdřív za půl roku, zlatá rýže :D

8 komentářů:

  1. Hani :-D :-D Musím říct, žes to ustála s grácií a tím nejlepším možným způsobem! Prostě počkat, až to přejde.
    Jinak jsem kdysi taky měla tenhle "geniální" nápad dát dítěti doma domácí písek. Bylo to u nás jako přes kopírák (až na ty červy) - příprava za neklidné asistence dítěte, chvilka hry a pak asi hodinový úklid a koupání :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se člověk tak těší, jak tomu dítěti připraví něco pěknýho, viď a dopadne to takhle :D

      Vymazat
  2. Tak na kinetickej písek jsem asi příliš malej pankáč... ale domácí modelína mě láká ;-). Snažím se vzpomenout si na nějakou naši historku na uklidněnou, ale asi vás netrumfnem ;-D...
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. domácí modelína a domácí prstový barvy budou další level :-)

      Vymazat
  3. Hani, domácí modelína i prstové domácí barvy jsou super! Hlavně to lze uhlídat!! Já jsem kinetický písek pustila hned z hlavy, protože prostě a jednoduše bude pouze písek venku. Uklidím si čočku, rýži - klidně, ale na tohle kašlu. Však venku si toho užije dost :D! A teď je podzim, tak máme všude kaštany :D. A děkuji za pobavení, nestíhám, tak tvůj blog čtu se zpožděním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No sbírám odvahu na tu modelínu a barvy, páč mám pocit, že naše madam dokáže udělat spoušť se vším... dnes přelévala - vím o čem mluvím :D ale určitě to vyzkouším. A dík za čtení ;)

      Vymazat
  4. Taky jsem před nedávnem objednala dětem z https://www.piskohrani.cz/ barevný písek, takže se už moc těším až jej po Vánocích vyzkoušíme a něco pěkného vytvoříme. Doufám, že se dcerce vánoční dárek bude líbit :)

    OdpovědětVymazat
  5. Už ani nevím kdo nám to v práci poradil, ale nakonec jsme si na internetu pořídili pro děti kynetický písek a myslíme si že to skutečně padlo na úrodnou půdu. Dětem se to moc líbí a já jsem také nadšená že je nemusím stále někde poslouchat.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)