pondělí 17. července 2017

Novinky v knihovničce

Po článku leporelové klasiky se vám pochlubím i s tím co má Rozárka novodobější.
Jako první dostala k vánocům What is black and white. Knížka českého autora Petra Horáčka, který žije a tvoří v Anglii. Jeho dětské knížky jsou velmi populární. V téhle je málo velmi jednoduchého textu, takže i kdybyste ájinu neznali, chytnete se. Vtip je v tom, že na každé straně je něco co je bílé/černé, každá stránka je o něco menší a menší. A na konci je zebra, která je těmi stranami černobílá. Bavila. Teď už ji nečteme každý den, ale stejně ji čas od času přinese.



Co ale čteme denodenně je Léto od Rotraut Sussane Berner. Róza ji dostala ke dni dětí. A je fakt boží! Četla jsem o ní v superlativech, ale říkala jsem si, co na ní tak mají. Je to obří leporelo. Na každé dvojstraně se odehrávají desítky příběhů. Důležité postavy jsou popsané na zadní straně. Ty se pak v knize objevují na každé  dvojstraně a je vidět kam jdou a co dělají. Je toho tam tolik, že nevíte co dřív. Pokaždé, když ji prohlížíme najdu něco, čeho jsem si naposledy nevšimla. Myslela jsem si, že Róza se nebude schopná ještě soustředit, protože je toho tam tolik a nemůže se zaměřit na jeden objekt. Ale to jsem se spletla! Zrovna dnes jsme se vrátili z chalupy. A první co bylo, že šla knihu hledat. Prostě ji miluje. Takže nás asi nemine i zbytek série - tedy podzim, zima, jaro a noc. Vřele doporučuji.


U nás na statku od Svojtky. Tu si vybrala Rózina v knihovně. A vybrala dobře. Jsou tam fotografie zvířat. A můžeme donekonečna opakovat zvuky. Páč to je to, co se teď naučila a neustále to vytahuje. A na konci jsou hádanky. výseky z fotek a podle nich se má poznat co na obrázku je. Vůbec by mě nenapadlo, že je takhle malé dítě schopné většinu zvládnout!



Říkanky s magnety o zvířátkách. Knížka, která měla zabavit v letadle, ale nakonec jsem ji nebrala. Líbilo se mi, že si s magnetky u říkadel může dítě hrát, že je může přiřazovat a teoreticky nepadají. To úplně neklaplo. Róza magnetky nandává a sundává z myčky. Ale absolutně je nechce dávat k říkadlům. Tak trochu mi na stránce chybí přesné místo, kam by se měla magnetka dát. A asi se mi ani úplně nelíbí ilustrace, což je na samozřejmě na každého vkusu. Sečteno, podtrženo, bez knížky bych se i obešla. Ale Róza má magnetky všeho druhu má ráda, takže aspoň tak. A říkadla po mě chce také pořád dokola. Škoda, že v těch magnetických knížkách nebyl výběr. A ta cena mě taky nenadchla, ale koukala jsem, že už je zlevněná ;)


Trochu rozhejbat se můžete s leporelem Žába leze po žebříku. U říkanek je tu i sepsaný pohybový doprovod. Knížku jsem si koupila, když byla Róza ještě na houbách. Do školky. Pro prťata na rozcvičku dobrý. Mně občas vadilo, že je říkanka nebo pohyb trochu jinak, než jak to znám já, ale to je detail, který vás trápit asi nebude. Knížku čteme často, ale ruku na srdce, necvičíme s ní skoro vůbec. Páč představte si tu situaci, kdy se tulíte mezi polštářkama, čtete knížku za knížkou a najednou se máte zvednout a něco dělat. To tu idylku trochu naruší, co. Nebo jsem prostě lenoch :-)


Hejbačka Mlsná myška. Další knížka, kterou si naše Bobina vybrala v knihovně. S vysouvacími obrázky zvířátek. Řetězová reakce, aneb já něco někomu sním a další sní něco mě a to mu zas někdo jiný... Jednoduchý příběh, který děti potřebují, zrovna tak jako Boudo, budko, O kohoutkovi a slepičce, nebo O veliké řepě. Jen je tenhle o dost primitivnější. Obrázky jdou snadno vystrkovat i malým prstíkům. A jako bonus je velikost tak akorát do přebalovačky na nějaké ty prostoje do MHD nebo na poštu ;)


A zlatý hřeb jsou leporela z tolik obdivované MiniPEDIE od Svojtky, aneb Objevujeme svět! Domácí mazlíčky měla Rózinka poprvé v katedrále na svatbě a zajistili klid pro všechny zúčastněné :-) Hned si je zamilovala. Trochu problém má s pohyblivými obrázky, které mají kolečko po straně. Ty jí moc nejdou. A co teprv Tělo? To měla ke dni dětí od babi a dědy a jede do dneška. Ta se líbí i mě víc a s obrázky jde lehce pohybovat. Viděla jsem i jiné kousky z edice a jsou prostě povedené. Děti je milují. I když ilustrace také asi nejsou úplně můj šálek čaje. Ale co už. Původně jsem chtěla koupit ještě další, ale říkám si, že to už by bylo na podobné brdo a je tolik krásných knížek, že vyzkoušíme zas něco dalšího. Ale je to dobrý tip na dárky pro všechny děti okolo.



No a další knížky už tu mám připravené pro nadcházející příležitosti. Jednu berem s sebou do kempu, co kdyby zrovna nevyšlo počasí, tak ať tam máme něco v záloze. Ale pššš, je to tajmství :-) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)