pondělí 9. ledna 2017

Pokojíček

Rozárka si své království přebírala před svým velkým dnem - aby občanka měla kde bydlet. Sem jsem ho chtěla zdokumentovat, až bude dotažené do konce. Až bude mít sladěné polštářky a přidělané poličky. Až budou obrázky na stěnách a všechno bude sladěné. A také až tu bude jednou opravdu pořádek... No to bychom se asi nedočkali :-) Takže tak jak to je... Nábytek bílý. Páč hračky jsou barevné až dost. Police jsem chtěla obyčejné, otevřené. Aby to mimino vidělo hned, kde co je. Je to nábytek, který se vyřazoval v mé původní školce. Jestli si vzpomenete na starý sektorový obývací nábytek co měly naše babičky v obýváku, tak to je ono. Z další máme botník. Jednu i v ložnici. :-) Jen to chtělo hodně vrstev bílé barvy. V každé poličce je jen pár hraček, aby nebylo těch podnětů až moc. Police jsou přivrtané ke zdi a jednotlivé poličky do boku. Páč naše slečna se za ně ráda věší.
Největším trhákem měl být kartonový domeček. Ten jsem měla vymyšlený už opravdu dlouho a myslela jsem si, že to bude brnkačka. Je z krabice od lednice. A nedrží tvar... To jsem v mých představách nějak nedotáhla. Že tak velký objekt, bude potřebovat nějak vyztužit. Ale co. Róze se líbí, za "půdu", což měla být původně polička (haha), se věší , a z bafání z pozarohu výská radostí. Na té "půdě" máme světýlka. Je to takové pohádkové. A matrace v domečku? To je to nejlepší, co jsme do pokojíku mohli dát! Tam se vyblbneme. Róza po nás leze a my víme, že spadne do měkkého. A když zrovna nevyžaduje pozornost a hraje si sama, člověk může lenošit a pozorovat ji.
To totiž bylo tak. Pokojík jsem dělala místo ohrádky. Myslela jsem si, že dám vrátka do futer a bude to tam takové bezpečné prostředí, kde si může dělat co chce a já si budu moct dojít v klidu na záchod, nebo pověsit prádlo, nebo tak něco. Jenže vrátka nemělo ani smysl kupovat. Rózina tam chce být jedině v přítomnosti někoho jiného. Stejně tak můj plán, že na matraci bude přes den spát. Že si tam zkrátka zaleze až bude unavená (což je jeden z montessori prvků pro malé děti), nevyšel. Ani když ji tam uspávám, tak tam nechce být. Nechápe proč by měla v herně spát :D Takže je to prostě spíš leháro pro rodiče. 
Plyšáci budou do budoucna v papírovém pytli. V tom by ale ještě neuměla hrabat, tak jsou v přepravce. 
Prostředí občas trochu pozměním a hračky střídám. Aby se jí to jen tak neokoukalo. Nejlepší jsou totiž věci vyměněné a řádně uklizené, že jo. Hračky, která by ležela uprostřed na podlaze, by si ani nevšimla, ale jakmile ji dám na své místo... Může se Róza přetrhnout, aby se jí zmocnila. Takže úklid bývá boj s větrnými mlýny :D
Zatím výzdoba sestává z hraček... A pak dalších drobností. Srdíčkový řetěz na zdi byl součástí naší svatební výzdoby. Princeznovský kalendář čeká až se rozhoupem, kam ho přidělat. Je volně ke stažení tu. A plakát pandy. Ten si můžete stáhnout zase tady.
Tak a my si jdeme zase hrát ;)





6 komentářů:

  1. Bila barva, domecek s valendou, panda - co vic si prat:-), jdu na ten tisk, diky za odkaz:-). M.

    OdpovědětVymazat
  2. Máš to vymyšlené krásně, i realizace se povedla a detaily se doladí za chodu. Sami uvidíte, na co bude Rózka pokojík nejvíc využívat, s čím si hrát a tak :-) Tak ať se jí tam líbí :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkný! Líbí se mi ten montessori záměr - ty otevřené poličky. Jestlipak malá taky vrací hračky zase zpátky na místo :-P... Haha, to je něco, co já jsem svou téměř čtyřletou dceru nenaučila dodnes... Hezké nápady a děkuji za tip na pandu!
    V.
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani omylem, ta bere úklid jako hru, kdy já uklízím a ona rozhazuje :D

      Vymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)