čtvrtek 8. prosince 2016

✔ Check

Když už jsem si sepsala ten vánoční seznam, je na čase přiznat si, jak dopadl ten podzimní. A docela jsem se činila. S přimhouřenýma očima si můžu odškrtnout vše. A mám pro to i důkazní materiál. Pár fotek. Prostě tohle je takové mé foto-ohlédnutí za uplynulým obdobím. Koho nezajímá, počká si na další článek, nebo jen mrkne na fotky. Kdo si to chce zkontrolovat se mnou, směle dál ;)
✔ Prší? Nevadí, aneb cachtání se kalužemi v gumákách a puntikatý deštník. 
V kalužích jsem si zaskákala nejednou.
Ranní procházky v podzimním oparu - vypadá to, že Róza si se svým denním režimem trochu pohrála a tak bude ideální čas na procházku hned z kraje dne.
Při troše štěstí za to můžu považovat pochůzky do krámu a na poštu :-)
✔ Užívat si dary podzimu - krásné barevné listí. Musím vychytat ten okamžik, protože to období opravdu netrvá dlouho. Teď už listí padá, ale to barevné, to je jen na chvíli a pak je celá krása pryč. 
Kochala jsem se...
✔ A kaštany - už ho máte? Já jo! Přinesla jsem si jeden do kapsy na hraní ze zahrady Pražského hradu, kde bylo o víkendu vinobraní.
✔ Víno... Dvě deci dobrého bílého ani matku nezabijí, takže bychom si mohli udělat výlet do nějakého sklípku, nebo alespoň vinárny a láhev na pohodový večer koupit.
Sklípek to nebyl, ale využili jsme nabídky hlídání a s drahým jsme šli 11.11. na svatomartinské.
Dušičky. Možná že nám to nevyjde přesně na datum. Ale tradiční výlet na všechny hřbitovy si určitě uděláme. A zavzpomínáme. A budem pálit jednu svíčku za druhou. 
To nemůžem vynechat žádný rok. Tentokrát nám ani nezavřeli hřbitov před nosem a nemuseli jsme svíčky nechávat na zdi :-)
Doma se budem chumlat do deky a svetrů a teplých fusek.
A napájet se teplým čajem a pečeným čajem.
To je teď můj dopolední rituál. Když Róza usne, zachumlám se na chvíli do deky a dám si teplý čaj. A odpoledne si uvařím kafe. Abych to do večera nějak doklepala :-)
 A dělat si zásoby na zimu, jako veverky. Jíst oříšky, semínka a čokoládu. V mých představách si ty oříšky musí osladit :-)
To mi nedělalo vůbec žádný problém!
A péct z toho všeho muffiny. A na štrůdl nesmím zapomenout. Ten k podzimu prostě patří!
To jsem se rozjela, co? A teď k těm praktičtějším věcem...
Na to už jsem občas líná byla. Ale i to se zadařilo. U štrůdlu jsem zůstala věrná receptu od babi. Ale motala jsem podle iKarkulky ;)
✔ Udělám Rózičce pokojíček. Už nadešel ten čas. Bude to bezpečné prostředí s takovými těmi vrátky do dveří a tam ji budu moct dát. Alespoň když půjdu na záchod, nebo tak něco. Ohrádka u nás totiž nehrozí a mít ji neustále pověšenou na noze je trochu vyčerpávající. Třeba, když vaříte a manipulujete s teplými tekutinami, nebo smažíte a olej stříká všude a a a...
Jóóó, podařilo se. Spotřebovala jsem tři piksly Balakrylu a je to. Teda není to dotažené, chybí nějaké ty dekorace a pičičinky na zeď, ale základ je. A hlavní je, že se tam Rózině líbí. Jen ten kartónový domek asi moc dlouho nevydrží. Jo a ty vrátka taky nemáme. Zjistili jsme, že jsou zbytečný, páč ona stejně nikde nechce být sama, maximálně když sama může přijít a odejít. Rozumněj přilézt a odlézt :-)

✔ A průběžně budu dělat vánoční úklid. No říkejme tomu třeba podzimní úklid. Protože se mi nezdá reálné, že by se mi podařilo během jednoho víkendu vymýt všechny ty skříně a šuplíky, všechno vytřídit a roztřídit a proházet... A víte co? Už jsem začala. Jsem na sebe pyšná. Ložnici mám skoro hotovou a v kuchyni dvě skříňky. Prostě po troškách, když mi to Róza dovolí.
Tak jako, tady si trochu lžu do kapsy. Chybí ještě skříňky v koupelně. A takový ten hloubkový úklid by to možná taky sneslo, ale má cenu si tím kazit advent? ;)
✔ Dárky. Jo budu letos bláznit. Dárky vymyslím brzy. A začnu je taky tvořit brzy. Abych pak před Vánoci netrávila každý večer až do brzkých ranních hodin u šicího stroje, nebo s lepidlem v ruce. (I když stejně to tak dopadne - znám se, na všechno času dost :D)
Vymyšleno jakš-takš je. Realizace vázne, ale s tím jsem počítala :-) 
✔ A zpět od příprav na svátky zimy k oslavám podzimu - i letos se chystáme na zavírání studánek a na posvícení. Snad to vyjde.
Na studánkách jsme nechyběli a bylo to zas famózní. I medaile jsme dostali. A zmokli...
✔ A úplně poslední přání mám, naložit se do horké vany s voňavým olejíčkem, zapálit svíčky a jen tak být, nebo číst knížku. Toho jsem si s loni s pupkem moc neužila. Takže až půjde někdo vozit Rózu v podvečerním čase (ano chodí teď na procházky i třikrát denně :D) a doma bude ticho a klid, udělám si malé soukromé lázně.
No moc si toho neužívám ani teď, ale o to víc si toho vážím, což? A za chvíli jdu zas!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)