čtvrtek 24. listopadu 2016

Bohyně v domácnosti

To je ta kniha, kterou jsem přelouskla na naší podzimní minidovče. Napsala ji Sophie Kinsella - autorka, která má na svědomí třeba i Báječný svět shopaholiků. Od knihy jsem nečekala absolutně nic jiného než odpočinkové čtení. A nezklamala. Je o ženě, která celý svůj dosavadní život obětovala studiu a kariéře a najednou ji vyrazí. Udělá chybu, kdy není možný návrat k původní profesi. A tak se to nějak seběhne, že se stane omylem hospodyní. Ona která neumí lautr, vůbec nic! Někdy jsem se nasmála. Někdy mi to přišlo smutné. To tehdy, když jsem si uvědomila, že to není nic tak neobvyklého. Jo je to přehnané a dotlačené do extrému. Asi těžko bychom hledali člověka, který je úplně totálně levý, ale...
Myslím si, že je dost lidí, náctiletých a dětí - hlavně těch dětí, které jsou tlačené do prestižních škol, kroužků a k různým zájmům a pak jim nezbývá čas na obyčejné věci. Jako všímat si okolí na procházce a znát alespoň nejčastější rostliny, pár volně žijících zvířat. Okoukat alespoň základy přípravy jídla, aby věděly na co se vůbec používají obyčejné kuchyňské potřeby. Umět zapnout pračku. přišít knoflík...
Na druhou stranu mě dost překvapovalo, jak rychle se to všechno dokázala naučit! Najednou z ní byla bohyně. Jako opravdu? přišlo mi to trochu znevažování udřených matek v domácnosti. Páč já opravdu s lehkostí nedokážu vysmejčit celý dům během jednoho dne a k tomu udělat pětichodovou večeři poskládanou z věhlasných delikates. Kterou jsem navíc nikdy předtím nedělala. Ale co už, je to pohádka pro dospělé. 
Taky mě trochu naštval neurčitý závěr. Ale to jsem celá já. I v pohádkách mě štvalo, proč už se pak nepokračuje. Co dělali ve šťastně až do smrti? Čím se zabývali, kde bydleli, čeho dosáhli? A tak. No stačí. Prostě a jistě oddychovka pro bohyně v domácnosti.
No uznejte v mé životní fázi jsem v knihovně nemohla nechat něco, co se jmenuje takhle :-) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)