pátek 23. září 2016

On už je fakt podzim! Aneb sem se seznamem...

Jo, jsem zabržděná, ale to teplo... a rodičovská... zasekla jsem se v prvním týdnu v září a on už je konec. Včera jsem s hrůzou zjistila, že je na zemi listí. A dneska poprvé oblékla teplé fusky a uvařila si čaj :D A tak jsem si řekla, že si sepíšu seznam, ten podzimní. Inu už bylo na čase. Nebude tak moc romantický, jako jsem si ho psala dva roky nazpět, i když jó, taky si chci ten podzim užít, ale budou i věci praktické. Tak jdu na to.

  • Ranní procházky v podzimním oparu - vypadá to, že Róza si se svým denním režimem trochu pohrála a tak bude ideální čas na procházku hned z kraje dne.
  • Prší? Nevadí, aneb cachtání se kalužemi v gumákách a puntikatý deštník. 
  • Užívat si dary podzimu - krásné barevné listí. Musím vychytat ten okamžik, protože to období opravdu netrvá dlouho. Teď už listí padá, ale to barevné, to je jen na chvíli a pak je celá krása pryč. 
  • A kaštany - už ho máte? Já jo! Přinesla jsem si jeden do kapsy na hraní ze zahrady Pražského hradu, kde bylo o víkendu vinobraní.
  • Víno... Dvě deci dobrého bílého ani matku nezabijí, takže bychom si mohli udělat výlet do nějakého sklípku, nebo alespoň vinárny a láhev na pohodový večer koupit.
  • Dušičky. Možná že nám to nevyjde přesně na datum. Ale tradiční výlet na všechny hřbitovy si určitě uděláme. A zavzpomínáme. A budem pálit jednu svíčku za druhou. 
  • Doma se budem chumlat do deky a svetrů a teplých fusek.
  • A napájet se teplým čajem a pečeným čajem.
  • A dělat si zásoby na zimu, jako veverky. Jíst oříšky, semínka a čokoládu. V mých představách si ty oříšky musí osladit :-)
  • A péct z toho všeho muffiny. A na štrůdl nesmím zapomenout. Ten k podzimu prostě patří!
To jsem se rozjela, co? A teď k těm praktičtějším věcem...
  • Udělám Rózičce pokojíček. Už nadešel ten čas. Bude to bezpečné prostředí s takovými těmi vrátky do dveří a tam ji budu moct dát. Alespoň když půjdu na záchod, nebo tak něco. Ohrádka u nás totiž nehrozí a mít ji neustále pověšenou na noze je trochu vyčerpávající. Třeba, když vaříte a manipulujete s teplými tekutinami, nebo smažíte a olej stříká všude a a a...
  • A průběžně budu dělat vánoční úklid. No říkejme tomu třeba podzimní úklid. Protože se mi nezdá reálné, že by se mi podařilo během jednoho víkendu vymýt všechny ty skříně a šuplíky, všechno vytřídit a roztřídit a proházet... A víte co? Už jsem začala. Jsem na sebe pyšná. Ložnici mám skoro hotovou a v kuchyni dvě skříňky. Prostě po troškách, když mi to Róza dovolí.
  • Dárky. Jo budu letos bláznit. Dárky vymyslím brzy. A začnu je taky tvořit brzy. Abych pak před Vánoci netrávila každý večer až do brzkých ranních hodin u šicího stroje, nebo s lepidlem v ruce. (I když stejně to tak dopadne - znám se, na všechno času dost :D)
  • A zpět od příprav na svátky zimy k oslavám podzimu - i letos se chystáme na zavírání studánek a na posvícení. Snad to vyjde.
  • A úplně poslední přání mám, naložit se do horké vany s voňavým olejíčkem, zapálit svíčky a jen tak být, nebo číst knížku. Toho jsem si s loni s pupkem moc neužila. Takže až půjde někdo vozit Rózu v podvečerním čase (ano chodí teď na procházky i třikrát denně :D) a doma bude ticho a klid, udělám si malé soukromé lázně.

A už těch A bylo dneska dost. Tolik, že to snad ani nemůžu stihnout. Takže brzdím a těším se. A jak jste na tom vy? Co si přejete dělat na podzim? Co je to ono, čím si pochmurný čas zpříjemňujete?


6 komentářů:

  1. Taky jsem měla pořád pocit, že je léto... A najednou koukám, že už ráno vstávám do šera a dřív se stmívá. Mám podzim ráda, zvlášť když vyjdou tak krásné dny jako teď o víkendu, jen mi trochu vadí, že ten čas moc letí...
    Odhodlání do úklidu závidím - já se ho u sebe zatím jen (marně) snažím probudit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo, bojím se, že budu muset za chvíli dělat adventní kalendář :D nějak to fofruje. A to odhodlání... jsem zvědavá jak dlouho mi vydrží :D

      Vymazat
  2. Prosím, prosím, napiš sem taky inspiraci na dárky.) Mě letos vůbec nic nenapadá, přitom každý rok si píšu průběžně nápady do sešitu a ten na podzim jen vytáhnu a dárky postupně pořídím, ale letos mě nic pořádnýho ještě nenapadlo:) Díky, Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No letošní dárky, úplně prozrazovat nechci, aby si to náhodou nepřečetl někdo, kdo nemá :D ale nějaký ten seznam asi napíšu. Prozatím tu dávám odkaz na seznam co jsem udělala loni:
      https://kamenurazu.blogspot.cz/2015/12/co-komu-dat.html
      a pak můj seznam přání na dejmidarek.cz:
      https://dejmidarek.cz/wishlist/?theuser_id=7050
      tam mám dárky jak pro sebe, tak pro dcerku a i ty co jsem už dostala ;)

      Vymazat
    2. Díky moc za inspiraci, pro sebe mám kilometrovej seznam:D Ale pro ostatní už je to horší něco vymyslet, aby to nebyla kravina a bylo to něco originálního.)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)