středa 17. srpna 2016

Švestková marmoška

Švestková marmoška by mě nikdy nenapadla... Máma ze švestek dělala vždycky povidla. No a právě mámě, která podle mě umí nejlepší marmelády na světě, jsem loni koupila knihu od Blanky Milfaitové "Příběh opravdové vášně". A v té listuju moc ráda. A objevila jsem tam marmeládu švestkovou s růžovým pepřem.
Blanka v knize píše prosbu o dodržování receptů, takže tímto se moc OMLOUVÁM, já je beru spíše jako inspiraci. Inspiraci co lze do receptu přidat. Růžový pepř jsem nedokázala sehnat a tak mám prostě bílý. Švestky nejsou opravdové švestky, ale blumy co jsou dost podobné švestkám, pektinu jsem dala více, protože mě 10g na kilo ovoce většinou nestačí a cukru naopak méně, protože jsem nechtěla marmeládu tak sladkou.. Každopádně ale knihu nechci znesvětit, je moc zajímavá a příběh autorky se mi moc líbí! Hlavně obdivuju to, že se nenechala strhnout k velkovýrobě, ale jede si tu svou manufakturu na pohodičku. Dokonce už nejde marmelády ani objednat. Prostě si pro tu dobrotu musíte dojet. Snad se mi to taky poštěstí ;) 

6 komentářů:

  1. Juuuu, vypadaji krasne. Ja se proste porad bojim, i kdyz vim, ze se do toho urcite take pustim, jen tedy kdy:-). Zdravim. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Švestkovou marmeládu mne nikdy nenapadlo vyzkoušet. Mám švestky spojené s povidly...
    A obdivuji každého, kdo si dá práci s vyladěním vzhledu. Já skladuji džemy a povidla na chalupě ve sklepě, kde všechny etikety vlhnou, občas trochu padá vápno ze stropu, práší se z uložených brambor... Takže zavařuji do skleniček od majonéz, kompotů, jogurtů ap. ("kažád pes, jiná ves") a lepím bílé cedulky se zkratkou ovoce a ročníkem (něco jako "R16"), takže pohledné to moc není :(. Ale většinou aspoň chutná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, důležitá je výsledná chuť. Já také většinu zavařuji do sklenic od jogurtů a přesnídávek, jen pár těch co chci dát jako dárek se dočkají skleničky, nebo zdobení :-)

      Vymazat
  3. Švestková existuje, jmenuje se to "klevela", zkus si to vyhledat. Tu dělávala mamka, když jsme byli malí, jsou to rozvařené švestky, cukr, na konci se přidává na ochucení skořice a rum ( a to já rum nesnáším ani v cukroví ani v pečení, ale tady kupodivu mi to nevadí). Vždycky jsme to dávali na lívance.) A letos jsem mamku přesvědčila, aby ji zase zkusila, nejedla jsem to víc než dvacet let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za informaci, ve školce dělávali tvarohové knedlíky s klevelou. Myslela jsem si, že se tak jmenuje ta omáčka a ne zavařenina :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)