pondělí 13. června 2016

Komunitní lednice

V parku kousek od nás je úžasná věc - komunitní lednice. Už několikrát jsem o takovém projektu četla, ale vždy to bylo tak nějak z ruky, buď v zahraničí, nebo v jiném městě. Ale teď ji tu máme na dosah ruky. O té "naší" se píše tu. Zkráceně to funguje tak, že jídlo, které nezvládnete spotřebovat tam jednoduše vložíte a je k dispozici někomu jinému. Má to i svá pravidla, že by nemělo být otevřené, zjevně zkažené, shnilé a tak podobně. Ale může se tam dát třeba prošlé neotevřené. Přijde mi to jako super věc. Kolikrát se mi stane, že nám projde jogurt a já jsem prostě magor, který ho i den na to odmítne sníst.
Nebo jedeme na víkend/dovolenou pryč a víme že by se "to" (dosaďte si vyhovující :) zkazilo. Teď takové potraviny nemusím s těžkým srdcem vyhazovat, ale můžu je s klidným svědomím odnést do lednice. Baví mě i nakukovat při procházkách s Rózou co tam je. Asi bych neměla odvahu si tam něco vzít, ale věřím, že obzvláště bezdomovcům a dalším lidem v nouzi přijde vhod. Nebo studentům po prokalené noci, kdy propili poslední kačku z ubytovacího stipendia :-) Nebo těm kdo si zapomněli nakoupit a večerka na rohu už zhasla. Prostě tomu kdo se toho nebojí. Dokonce vedle vznikl i prostor pro šatstvo. Každopádně tomu fandím a jsem ráda, že taková možnost existuje!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)