středa 15. června 2016

Balkónové pěstování v květnu

Nové zpravodajství, aneb jak nám to roste. No dobrá.. pořádně jsem se balkónu věnovala až na den dětí. Ale mohu to svést na to, že na mateřské člověk trochu ztrácí pojem o čase :-) 
Během května jsem jen vydloubala to, co putovalo na zahrádku k rodičům. Takže jsem odvezla dýně, cukety, slunečnice, velká rajčata, kopr, pár aksamitníků, pár měsíčků, pórek, brokolici.
Za mizernou péči se však rostlinky docela odvděčily - sklidila jsem špenát, rukolu, polníček a listy ředkviček. Přidávala jsem je do salátů a do smoothie. Trošky zeleného nepohrdli ani králíci. Vše jmenované už jsem komplet zlikvidovala a uvolnily se mi tak truhlíky abych mohla rozsadit papričky, rajčata a physalis. Mangold češu postupně. Sklidila jsem už asi mini jahody.
Broskve se zvětšily na pět cenťáků, ale asi budu muset přihnojit, zdá se mi že už dlouho stagnují. Možná je to i těmi zpropadenými sviluškami. Broskvoň už byla dvakrát pod sprchou, nejhorší větve jsem ošmikala a listy otřela. Je to asi never ending story :/
Estragon se sice krásně rozrostl, ale byl prolezlý třásněnkou, takže letěl do koše.
Bazalka bohužel má už také pár chycených listů a asi i aksamitník - mšice možná odežene, ale jak je vidět s třásněnkou si neporadí...
Co jsem nevychytala je salát. rostl krásně, ale bylo třeba jej rozsadit, jenže k tomu jsem se dlouho neměla. Pak jsem na týden odjela a než jsem se vrátila shnil.
Největší radost mi ale dělají rajčata, už to jsou pořádné rostlinky, tak snad budou i krásně plodit. 
Tak to je shrnutí... úspěchy i neúspěchy, ale stejně, ta zelená prostě balkónu sluší :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)