čtvrtek 14. dubna 2016

Balkónové pěstování v dubnu

Od prvního vysévání semínek je to skoro měsíc a vše už vystrčilo alespoň první lístečky. Mám z těch zelených potvůrek radost! Nevím zda zabralo opylování štětečkem, nebo občasné otevírání optim za hezkého počasí, ale na naší mini broskvoni je asi deset miniaturních zelených plodů. Zatím mají asi centimetr. Jsem zvědavá, kolik jich vydrží až do dozrání :-) Z čeho už ale tak velkou radost nemám jsou svilušky. Ty mrchy přezimovaly a jsou jak na broskvoni, tak na jahodách. Všechny loňské jahody jsem tedy omyla a zasázela pod broskvoň, broskvoň postříkala mýdlovou vodou a budu čekat jak se to vyvrbí. Tento květináč je separovaný na druhé straně balkónu, ale nedělám si iluze, že pokud by se množily dál, neskočí i na nové rostliny. Tu broskvoň ale přeci nevyhodím, že.
No a dál jedu podle plánu. Do květináčků jsem vysela bazalku a estragon (bylinky mi zůstanou na balkóně), pak tři druhy dýní (hokaido, máslovou a obří), cukety a slunečnice (které poputují po zmrzlých na zahrádku). V truhlících se zabydlely semínka ledového salátu, mangoldu, měsíčku a aksamitníku (ten by měl odpuzovat mšice, tak uvidíme :-) A udělala jsem si radost koupí nových stáleplodících jahod a malým keříkem azalky. Už se těším na první zpracovávání úrody! A co vy? Je tu nějaký další blázen, který má balkón plný hlíny? :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)