pátek 26. února 2016

Zahradnické přípravy


Tak a je to tu. Teda alespoň to sluníčko, které občas vykoukne a teploty, které se pořád střídají ve mně evokují přicházející jaro... A na jaro se musí zahrádkář pořádně připravit - i ten balkónový :-) A tak jsem se dala tentokrát do studia knih, které jsem koupila už loni, ale to jsem je skoro ani neotevřela... Teď, když čekám na Pupíka až se rozhodne, jako když najde! A začala jsem pořádnými seznamy. Prozradím Vám, co budu letos pěstovat...
Broskvoň - loni koupená a i přes to, že byla napadená sviluškami a taková všelijaká, dostala druhou šanci... a představte si, že má napučeno na květy, tak snad z toho něco bude...
Jahody - bez těch by to nešlo, ty jsou vděčné. Počkám jak se vzpamatují ty loňské a podle potřeby dokoupím další sazeničky.
Keříková rajčata - na ty také nedám dopustit, sice to trvá než vyrostou a začnou plodit, ale stojí to za to!
Bazalka - ta se k těm rajčatům hodí!
Aksamitník - ten bude také rajčatům blízko, protože prý chrání před mšicemi, tak uvidíme co je na tom pravdy. Jo a květy, by snad měly být i jedlé? Možná také vyzkouším.
Kulatou mrkev a ředkvičky - ty budu pěstovat ne kvůli kořenům - protože ty jsou v truhlíku tak malé, že škoda mluvit, ale kvůli natím do smoothie a pro naše králice.
Saláty, rukolu, špenát, polníček a řeřichu tam vysypu taky a dokud se mi o to zas nezačnou pokoušet ty mrchy třásněnky, budu používat na saláty a na smoothie.
Estragon, physalis a kopr - protože jsem je získala v Albertově minizahrádce - ten program miluju, i když ještě prcka nemám, sbírám nálepky a semínka o 106!
Papričky - i když jsem loni nadávala, že neplodí - na podzim se umoudřila a sem tam hodila papričku i v listopadu!
A pak si hodlám předpěstovat to co posléze hodím do záhonu - jako dýně, cukety, slunečnice, heřmánek, pórek, celer a tak.
A ještě bych chtěla vyzkoušet něco nového, uvidím co mě v zahradnictví cvrnknecitrónovou verbenu? Vavřín? Lichořeřišnici? Prostě uvidím. Jsem zas plná elánu a plánů, tak snad mi je hned v začátku nesežerou nějací škůdci :-)
do nosu -

Tady se můžete mrknout, jak dopadlo loňské zahradničení.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)