středa 13. srpna 2014

Už zase rybíz!

Kdo pochází tak jako já z domu s velkou zahradou, určitě to zná - každý, ale naprosto každý má, nebo alespoň za mého dětství míval keř rybízu na zahradě. Maminky, babičky a tetičky si ho přehazovaly jako horkou bramboru. Všude ho bylo dost a nikdo nevěděl co s ním. Na normální jedení byl kyselý a děsně nám nechutnal. Většinou stejně skončil v marmeládě, popřípadě v mrazáku, kde zabíral místo, užitečnějším věcem – třeba masu :D. Ale pozor, časy se mění. Představte si, že dneska spoustu dětí z města neví co to rybíz je, jak vypadá a natožpak jak chutná. Naprosto mě však dostalo, když jsem v supermarketu v Praze vedle vaniček borůvek uviděla malinkou vaničku červeného rybízu za nekřesťanské peníze. No ale jak by se k němu jinak ty děti dostaly? Dnes už se k rybízu stavím jinak, občas se zobnout dá a taky mě (na rozdíl od mého dětství) baví jej trhat. Teď vám prozradím jeden úžasný recept na koláč.
Ne nebudu se chvástat, že by byl můj vlastní, nebo že ho potajmu kradu z rodinné historie, našla jsem ho na internetu – tady. Koláč je naprosto výborný, ale v původním znění, taky dost sladký. Z vlastních pokusů vím, že do těsta stačí 4dkg cukru a do sněhu 9dkg. Zkuste a pošmáknete si ;)
Dalším tipem je rybíz a la brusinky – já vím, neobjevila jsem zrovna Ameriku, i to už tu dávno bylo, jenže si nepamatuju, že by kdy ty skleničky někdo vyjedl… V Apetitu jsem ale tento měsíc našla recept, u kterého se čtenářka dušovala, že každoročně tuto pochoutku musí pro svou rodinu udělat, protože by se bez ní nemohla obejít. Rybíz zavařen. Teď už to jen vyzkusit na té mé rodině – na těch jejich mlsných jazýčcích.
A co vy? Bez čeho rybízového byste se neobešli?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)