pondělí 14. dubna 2014

Den dvacátý sedmý – curry trochu jinak

Taky milujete curry?? Já mu přišla na chuť v Irsku. No je to trochu zvláštní, ale jedli jste někdy někdo něco v Irsku? Jejich oblíbeným jídlem je stew, dušené maso se zeleninou a nevím čím ještě v jednom hrnci – no mé oblíbené jídlo to tedy není! A tak jsem byla ráda, že má rodinka ráda jedla tak jako kosmopolitně. Každý týden na stole nechybělo sice jehněčí, nebo vařená šunka, ale k mé radosti i špagety bolognese a hlavně chicken curry. Ne že by to bylo mistrovství, většinou to prostě byla omáčka ze skleničky, ale výborná! Tolik odlišná od kuře na kari ze školní jídelny mého dětství :D

No a když jsem se vrátila domů, po tomhle jídle se mi stýskalo! Bohužel, žádnou takovou skleničku jsem v našem supermárketu nenašla. A tak jsem se do něj pustila podle internetu:
nejlepších výsledků dosáhnete, když zkombinujete tyto dva recepty. No a jelikož jsem hlava děravá, tak si nepamatuji jak jsem ty recepty zkombinovala napoprvé :D Ale ať to uděláte jak to uděláte, to koření to prostě uvaří za vás.
No a tento víkend, jsem chtěla trochu experimentovat – dala jsem se do rajčatového kari podle Apetitu.

Treska a rajčatové kari (Apetit 2013/9, str. 24)

Rozehřát 2 lžičky oleje, přidat špetku soli a cibuli, na mírném ohni opékat dozlatova (cca 8min). Mezitím rozmixovat rajčata, česnek a zázvor. K cibuli přidat kari pastu a opékat další 3min. vmíchat rajčatovou směs, zvýšit plamen a vařit 10min do zhoustnutí. Vlít kokosové mléko a přidat nasekaný korindr, vařit dokud znovu nezhoustne.
Rybu osolit, zlehka obalit v mouce a osmažit v jiné pánvi na zbytku oleje. Z každé strany cca 1min.
Poté rybu přendáme do omáčky a nechat bublat, dokud maso není uvařené.


Pozn.: to bychom nebyli my, aby nám půlka věcí nechyběla. Takže kari pastu jsem nahradila kořením dle internetového receptu, viz kuřecí kari a trochou másla. Potřebovali jsme spotřebovat pangase, takže žádná treska a koriandr ještě na okně nemám, takže byl sušenej… a výsledek? Bylo to dobré! Myslím si, že je to vhodné pro ty, komu přijde klasické kari moc ostré, tady je to rajčaty trochu zjemněné, ale pozor – pusa vás bude stejně pálit.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář, vážím si vašeho času :-)